Logo stap vooruit610x200 4

Stap Vooruit Festival

Logo Stap Vooruit Festival

Op zaterdag 12 oktober hebben de werkgroep Stap Vooruit en Raad van Kerken Oude IJsselstreek het Stap Vooruit Festival georganiseerd. Deze gezellige middag werd gehouden in de SSP-Hal op het DRU-Industriepark te Ulft van 13.00 - 18.00 uur. Op dit festival hebben een aantal artiesten gespeeld: X-plain met Arthur ter Voert, bekend van The Voice of Holland 2015, Bokkie Peters en DJ Hubert. Daarnaast waren er modeshows en kwam er ‘koninklijk bezoek’. Net als op de Herfstfair van oktober 2018 was er een markt met veel informatie en tips om meer te doen met weinig geld. Er was een aantal hulpverleners dat mensen kon bijstaan in tijden van financiële stress, een low-budget markt en als absolute trekker de weggeefstand. Verder was er een rijk aanbod om actief mee te gaan doen met de gezellige activiteiten van inloop-huizen, clubs en verenigingen, maar ook met een rijk palet aan vrijwilligerswerk in onze gemeente.

Alhoewel iedereen welkom was op dit gratis festival, was deze middag speciaal voor mensen met een kleine beurs, en voor hen die op een andere manier hindernissen ondervinden om volop mee te doen in onze samenleving. Op deze middag kon iedereen een stap vooruit maken. Graag hopen wij u volgend jaar weer te zien.